monikazg
W serwisie od: 2017-03-29 21:12:51

Dodaj do obserwowanych

 

5 godzin temu

monikazg

A jak u Was z wykonczeniem wnętrz? Bierzecie architekta wnetrz? Czy aranżujecie wnetrza sami?
zobacz wpis
  • Logo

    4 godzin temu

    aneczka Ja zdaje się na siebie. na internecie i w gazetach można znaleźć sporo inspiracji. HOMEBOOK TO MOJ ULUBIENIEC !!! Bez wątpienia wnętrza zaprojektowane przez przez Projektanta są piękne ale niestety to kosztowna usługa.

  • Logo

    4 godzin temu

    AniaF Dokładnie aneczka, dużo można podpatrzeć i urządzić w podobnym wybranym stylu.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (6)
 

Piątek, 23 czerwca 2017, 10:57:48

monikazg

Mam jeszcze dla Was rade - dla tych ktorzy mają wentylacje grawitacyjna. Kominiarz uprzedzil nas ze zawsze jesli wyloty z kanalow wentylacyjnych nad dachem są w bok to muszą one  byc na przelot. W takim wypadku przy zgrupowanych kanalach wentylacyjnych w jeden komin trzeba przypilnowac zeby wyloty nie byly wspolne dla pomieszczen o roznych przeznaczeniach, bo wtedy mieszają sie zapachy i np w kuchni czuc z łazienki a w lazience z kuchni... Dlatego najlepiej zrobic wszystkie wyloty do gory i nie ma z tym problemu. Projektanci zazwyczaj ten fakt pomijają... Rysunek wzielam z internetu z artykulu http://receptynadom.pl/wieje-kratek-wentylacyjnych/
zobacz wpis
  • Logo

    23 godzin temu

    monikazg Ale dzieki tym nasadom podobno jest lepsza wentylacja... ? Najwazniejsze zeby byly na przestrzal. Ja w jednym kominie mam kanal z garazu, wiatrolapu, i 2lazienek. Wiec pasuje mi zrobic do gory zeby nie mieszac smrodów.... Ale w przypadku pozostalych dwoch mniejszych kominow ktore mogą byc na przestrzal wlasnie sie zastanawiam czy posluchac kominiarza i dawac nasady czy dac wyloty w bok...

  • Logo

    52 minut(y) temu

    daniel.strzelecki Nasady to jednak dodatkowy koszt. Ja zdecydowałem, że skoro już mamy kominy do góry, to do łazienek damy nasady hybrydowe sterowane wilgotnością w łazienkach, a na pozostałe kanały jeszcze myślę. Schiedlowska Bryza to około 300 zł, Betawent z podstawą ponad 100 (a za bardzo nie ogarniam gdzie tam leci powietrze). Najlepszą opcją jest przejściówka i nasada ruchoma (tulipan), ale to jest najdroższa opcja...

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (7)
 

Czwartek, 22 czerwca 2017, 20:11:15

monikazg

Teraz pora na zdwcydowanie jakie pustaki wentylacyjne wybrac. W projekcie mamy pustaki o prostokątnym przekroju kanału. Takze na począku kupilismy pustaki Schidel. Jednak po spotkaniu z kominiarzem zmienilismy zdanie i zakupilismy pustaki Winerberger ze wzgledu na to ze mają one okrągły kanał. Dzieki czemu nie ma problemu z zamocowaniem nasady na kominie. 
zobacz wpis
  • Logo

    7 godzin temu

    Lidia M. Z praktyki też wiem że kominiarze też różnie interpretują każdy specjalista ma swoje zdanie ,ale trzeba się na coś zdecydować

  • Logo

    6 godzin temu

    energetyczna ja bym zrobiła tak jak w projekcie czyli wszędzie jednakowy system

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (8)
 

Środa, 21 czerwca 2017, 18:24:46

monikazg

Drugi dzien murowania i sciany budynku gospodarczego juz gotowe. Jeszcze tylko wieniec i strop i gotowe :) Szybko widac efekty, pomimo ze murowany na zaprawie, pewnie dzieki temu ze na "pióro-wpust"  przez co nie potrzeba stosowac spoin pionowych. W kazdym badz razie szybko wzroslo. Wykonawca mial ochote wyprobowac na tych tanszych pustakach klej do pustakow PROFI ale jednak ciezko byloby poniewaz pustaki nie byly juz az tak rowne jak w przypadku PROFI.
zobacz wpis
  • Logo

    4 godzin temu

    aneczka Będziecie grodzić działkę ? Bo przy dzieciakach to takie trochę ryzykowne. Z drugiej strony jednak zejście z działki bezpośrednio nad wodę super. Można wykorzystać do np. ogniska nad wodą o ile jest na to miejsce ...

  • Logo

    51 minut(y) temu

    daniel.strzelecki Jaki dach będzie na gospodarczym? Piszesz o zbrojeniu - będzie też piętro?

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (10)
 

Środa, 21 czerwca 2017, 11:09:10

monikazg

Czy obudowujecie komin wewnatrz domu? U nas jest komin Schidel Dual. W projekcie mam obudowany dookola scianka 6cm... Wczoraj byl u mnie kominiarz i stwierdzil ze 6cm to za malo, ze trzeba obudowac 12cm... I sie zastanawiam czy 8 Porotherm wystarczy do obudowania czy trzeba 12?
zobacz wpis
  • Logo

    Czwartek, 22 czerwca 2017, 07:41:52

    monikazg To skorzystam z rad kominiarza i Waszych i zmienie na 12...

  • Logo

    Piątek, 23 czerwca 2017, 09:59:09

    energetyczna czy chodzi o komin schidel dual czy wentylacje

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (8)
 

Wtorek, 20 czerwca 2017, 21:12:01

monikazg

Dzisiaj rozpoczelismy stawianie scian budynku gospodarczego.Na budynek gospodarczy zdecydowalismy sie na tansze pustaki Winerberger. Porotherm 25 P+W. Stwierdzilismy ze w przypadku tego budynku nie bedziemy podwyższac kosztow, poniewaz nie bedzie to nawet ogrzewany budynek, wiec pustak ekonomiczny w zupelnosci wystarczy.
zobacz wpis
  • Logo

    Środa, 21 czerwca 2017, 07:19:43

    przemek.mdark a dlaczego termoizolacja nie? Ja daje mimo wszystko. Będę docieplać wełną 20 cm ...

  • Logo

    Środa, 21 czerwca 2017, 16:18:32

    monikazg Docieplimy napewno, pewnoe juz nie az 20cm tak jak w przypadku domu... moze 12cm wystarczy... skoro to nie bedzie ogrzewane pomieszczenie...

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Poniedziałek, 19 czerwca 2017, 21:13:24

monikazg

Dzisiaj doczekalismy sie wreszcie wymurowania komina Schidel Dual.
zobacz wpis
  • Logo

    Piątek, 23 czerwca 2017, 10:37:41

    energetyczna czy nie powinnaś dać i izolacji miedzy ścianą i kominem

  • Logo

    8 godzin temu

    Lidia M. nasi wykonawcy nie dali izolacji twierdząc że tego się robi ale trzeba pamiętać o izolacji przy przejściu przez strop

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (15)
 

Poniedziałek, 19 czerwca 2017, 19:59:24

monikazg

Dzis rozszalowano słupy. Calosc coraz lepiej zaczyna sie prezentowac. 
zobacz wpis
  • Logo

    7 godzin temu

    Lidia M. reprezentował się będzie chyba dopiero jak wylejesz strop

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Niedziela, 18 czerwca 2017, 22:52:53

monikazg

Teraz przed nami jedna z ważniejszych decyzji...

Wybór wykonawcy dachu plaskiego.
Poprawne wykonanie dachu domu z plaskim dachem, jest najwazniejszym etapem w trakcie budowy. Trzeba skutecznie zaizolowac budynek na długie lata.



Najlepiej zdecydowac sie na firmę ktora specjalizuje sie konkretnie w wykonywaniu tego typu dachow. 



Niestety koszt wykonania dachu plaskiego nie jest mały... wydawac by sie moglo... ze co tam moze kosztowac... troche papy i styropian i to wszystko. Jednak wcale tak nie jest.



Firma na ktorą prawdopodobnie sie zdecydujemy wycenila nam wykonanie dachu plaskiego na 75tys brutto (w tym materiały) - ok 240m2 dachu. Przyznam ze liczylam ze bedzie to koszt w granicach 50tys zl.



Na tą cene sklada sie:
Gruntowanie – Siplast Primer SBS.
Paroizolacja - papa z wkładką aluminiową – Icopal Foalbit AL.
Termoizolacja – styropian EPS 100 gr. 25 cm.
System  spadkowy – styropian EPS 100
Kliny  styropianowe  10/10 w naroża
Papa podkładowa - Icopal Plaster P  z wywinięciem na attyki
Papa nawierzchniowa Icopal Polbit TOP 5,2  z wywinięciem na attyki.
Wpusty dachowe TOPWET (  podgrzewane )
Przelewy awaryjne TOPWET TWPP 50/100 BIT
Termoizolacja attyk – styropian (pion. gr. 5 cm , poziom gr. 5 cm)


Płyta OSB na attykach – pow. płaska
Wyłaz dachowy – Kominiarczyk 100x100x15
Obróbka blacharska na attykach -blacha stalowa powlekana
Montaż kompletnego układu dachowego  -  robocizna

Ciekawa jestem tak dla porownania ile kosztowalo Was wykonanie dachu skosnego (przy jakiej powierzchni dachu)???



A moze ktos z Was moze polecic jakis system albo nawet firme wykonującą dachy plaskie???
zobacz wpis
  • Logo

    Poniedziałek, 19 czerwca 2017, 21:43:36

    AFNowyDom Duza różnica cenowa między nimi??

  • Logo

    Środa, 21 czerwca 2017, 09:34:04

    hobi OO...płaski dach, coraz częściej wybierany przez inwestorów

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (9)
 

Niedziela, 18 czerwca 2017, 22:03:36

monikazg

DLACZEGO DACH PŁASKI.

Ze wzgledu na to ze zdecydowana wiekszosc z Was buduje domy z dachem skośnym, chcialabym napisac Wam co nie co na temat dachu plaskiego.



Niektorzy pytają nas daczego zdecydowalismy sie na dom z płaskim dachem...



Glównym powodem naszej decyzji bylo to ze dzieki takiemu dachowi osiagamy nowoczesny wygląd domu - czyli dokladnie taki jaki nam sie podoba.

Dach płaski gwarantuje nam dodatkowo pewną termoizolację, a takze zwiększa powierzchnię użytkową pomieszczeń. W żadnym wypadku nie chcialam miec skosów w pokojach. To bylo pewne - albo dom parterowy albo z plaskim dachem.



Dlaczego nie obawiamy się budowy domu z dachem plaskim?

W przypadku dachu plaskiego mamy nieograniczony dostęp do wszystkich elementów dachu, które wymagają izolacji termicznej.

Strop, attyki i elewacja - wszystko można w sposób ciągły zaizolować bez mostków termicznych.



Prawidłowo wykonana paroizolacja zapobiega przedostawaniu się wilgoci z wnętrza pomieszczeń do warstw dachu, więc możemy uzyskać szczelny dach bez konieczności wentylowania.

Obecnie na rynku jest duza dostepnosc akcesoriów do dachów płaskich takich jak wpusty dachowe, listwy, przepusty kablowe, odwodnienia awaryjne dachu, co ułatwia skuteczne zaizolowanie. 
zobacz wpis
  • Logo

    8 godzin temu

    AFNowyDom Z nowoczesnymi projektami domow to jest tak, ze wazne jest gdzie sa budowane. Dziwnie wygladalby taki dom wśrod innnych domow o "starej" zabudowie.

  • Logo

    7 godzin temu

    Lidia M. nie do końca się z tym zgadzam

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (11)
 

Sobota, 17 czerwca 2017, 16:54:34

monikazg

Aktualnie sklaniam sie ku zastosowaniu plyt tarasowych... cos tego typu jak na zdjeciach. Chyba ze ktps zaproponuje mi rozwiazanie tarasu drewnianeho ale takiego zeby byl trwalszy i ladnie sie prrzentowal przez lata... a nie tylko na poczatku... Drewno prawdopodobnie zostawimy tylko w okolicy jacuzzi..
zobacz wpis
  • Logo

    9 godzin temu

    AFNowyDom My wlasnie jestesmy na etapie szukania ekipy do ulozenia podjazdu z kostki. Wybralismy model ideo glatkie. Cenowo podobnie... Od 30 do 45 zl za m2

  • Logo

    8 godzin temu

    p.fura Sama robocizna chyba ? Za przygotowanie i ułożenie? Do tego trzeba doliczyć materiał.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (15)
 

Sobota, 17 czerwca 2017, 16:42:51

monikazg

Piękne tarasy drewniane... piękne bo nowiutkie. Zdjecia te znalazlam na internecie. Taki mi sie wlasnie marzyl... drewniany... Ale jak zobaczylam wczoraj u kuzyna taras drewniany po 4latach uzytkowania. Powykrzywiane, odbarwione deski... Nie, tak nie moze wygladac moj taras... Czy ktos z Was moze orientuje sie jakie drewno wybrac, albo co zrobic zeby taras drewniany wygladal pieknie przez dluzszy okres a nie tylko na samym początku?
zobacz wpis
  • Logo

    9 godzin temu

    AFNowyDom Zywotnosc takiego tarasu w duzym stopnu zalezy od rozaju drewna z jakiego jest wykonany. Gatunki egzotyczne sa bardziej odporne na wilgoc . Jak narazie byl raz olejowany i trzyma sie dobrze!

  • Logo

    8 godzin temu

    p.fura Potwierdzam, jak juz się decydować na drewniany taras to lepiej zainwestować w odpowiednie drewno.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (9)
 

Sobota, 17 czerwca 2017, 16:29:39

monikazg

Sobota - mój mąż wreszcie znalazl czas i choc troszke zaangazowal sie w budowe... razem z pracownikiem stworzyli drabine, dzieki ktorej bede mogla spokojnie wyjsc na strop jak juz bedzie wylany. Poprosilam go o takie schody gdyz nie znosze wspinac sie, a zwlaszcza schodzic po drabinach. Musze miec cos stabilniejszego. A ze wzgledu na to ze nie bedziemy wylewac schodow tylko docelowo beda schody drewniane, to dosc dlugo trzeba bedzie korzystac z prowizorycznych schodow zanim wstawimy te wlasciwe.
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 18 czerwca 2017, 20:24:24

    justynamichalczak Na dłuższy okres czasu to dobre rozwiązanie. U nas jest tylko na chwile ale bardzie to drabina a nie schody.

  • Logo

    Piątek, 23 czerwca 2017, 15:42:25

    nium Czy to byla pierwsza wizyta meza na budowie? Pozazdroscic takiej zony ;)

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (9)
 

Wtorek, 13 czerwca 2017, 13:35:17

monikazg

Dzis z rana udalo sie zalac rdzenie - 4m3 betonu B25. Po miesiącu od wylania podkladu betonowego najmłodszy kierownik budowy sprawdza czy wszystko jest z nim w porzadku. Bez problemu nadaje sie do jazdy hulajnogą :)
zobacz wpis
  • Logo

    Sobota, 17 czerwca 2017, 16:19:36

    Lidia M. Z jakiego pustaka będą murowane ścianki dzialowr

  • Logo

    Piątek, 23 czerwca 2017, 15:42:48

    nium Chyba ktos zapomnial o kasku...

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (9)
 

Poniedziałek, 12 czerwca 2017, 23:29:36

monikazg

Dzis prawie zakonczono szalowanie rdzeni. (Zostaly jeszcze 2). Jednak pogoda pokrzyzowala nam plany i nie zdazylismy zalac, gdyz przyszla ulewa i w sumie do tej pory pada. Zalewanie odlozone na dzien jutrzejszy :) 
zobacz wpis
Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Niedziela, 11 czerwca 2017, 00:08:53

monikazg

Pochwale sie jeszcze rysunkiem ktory sama przygotowalam dla wykonawcy. Na podkladzie z pdf rozrysowalam kolorami wszystkie belki, nadproza i wience opisujac ich wysokosci. Rysunek uzupelnilam w dodatku o schematy poszczegolnych elementow konstrukcji (powycinane z innych pdfow).
Stwierdzilam ze jest to tak skomplikowany projekt ze wole dac mu czarno na bialym co ma robic. Zeby nie mial wątpliwosci, mogl sie we wszystkim polapac i nie schrzanil roboty na tak waznym etapie jakim jest stan surowy...  Cos pomyli i juz pozniej bryla nie bedzie taka jak ma byc... A przede wszystkim zeby ulatwic i przyspieszyc prace, gdyz za pomoca tego rysunku moze spokojnie wszystko szalowac  bez komiecznosci przewracania kartek projektu w tą i spowrotem... od rzutu do przekroju, od przekroju do schematu konstrukcji itd... Ale rowniez przygotowalam go po to zebym sama patrzac na jeden rysunek mogla stwierdzic czy wszystko jest ok przed zalaniem calosci... zanim bedzie za pozno zeby cos poprawic... A ze wzgledu na to ze wczesniej sama troche rysowalam takich projektow, byla to dla mnie sama przyjemnosc :)
zobacz wpis
  • Logo

    Wtorek, 20 czerwca 2017, 12:32:18

    Furaka.A Masz zdolności

  • Logo

    7 godzin temu

    Lidia M. Widać że masz do czynienia z projektami zwykły laik by się nie odważył narzucać wykonawcy interpretacje planu

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (11)
 

Sobota, 10 czerwca 2017, 23:27:37

monikazg

 Na rzut pietra moze jeszcze troche za wczesnie ale odrazu tez zamieszczę. Na piętrze znajdują   się  trzy   sypialnie,   garderoba,   dwie  łazienki i pralnia.
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 18 czerwca 2017, 21:30:47

    monikazg Dziekujemy :) Troche sie znam na projektowaniu, bo studiowalam budownictwo i chwile pracowalam w biurze architektonicznym, wiec dokladnie wiedzialam jaki chce miec uklad w srodku. Jesli chodzi o bryłę to mielismy rowniez scisle okreslone wymagania. Podobal nam sie konkretny styl. Architekt tylko zlozyl calosc i powstal taki projekt. Mam nadzieje ze wszytko wyjdzie zgodnie z projektem... bo na budowie jak sie okazalo bywa roznie :)

  • Logo

    7 godzin temu

    Lidia M. do takiego projektu t trzeba się chyba zdecydować na projektanta wnętrz i czy zdecydowałaś już o stylu wykończenia

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (15)
 

Sobota, 10 czerwca 2017, 23:22:41

monikazg

Tak wyglada rozklad pomieszczen w naszym domu.  Na tym etapie jak juz mamy sciany to moge Wam przedstawic :) Na  parterze  zlokalizowano  kuchnię,  jadalnię,  salon,  pokój  gościnny, pomieszczenie  gospodarcze,  wc,  hol,  spiżarkę,  wiatrołap  z  garderobą,  komunikację  i  garaż. 
zobacz wpis
  • Logo

    Czwartek, 22 czerwca 2017, 23:31:31

    ETŚK My zastosowaliśmy wyjście z salonu na taras. A to z tego powodu że z tyłu domu budować będziemy mały plac zabaw dla dzieci .

  • Logo

    Piątek, 23 czerwca 2017, 08:18:30

    justynamichalczak My będziemy mieć wyjście na taras główne z kuchni, i boczne z salonu.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (13)
 

Sobota, 10 czerwca 2017, 23:13:50

monikazg

Rozmawialam z wykonawca i dziwi sie ze nad oknami wszystkie nadproza zaprojektowane są jako wylewane zelbetowe... Wiekszosc podobno wstawia gotowe nadproza. Ale u nas przesądzily chyba o tym wysokosc  wszystkich okien (240cm), w dodatku chcemy montowac rolety zewnetrzne wiec nadproza sa specjalnie pod to zaprojektowane z wcieciem zeby mozna bylo schowac rolety w styropianie by nie byly widoczne skrzynki... Mam nadzieje ze sie zmieszczą :)
zobacz wpis
  • Logo

    Poniedziałek, 12 czerwca 2017, 23:24:17

    monikazg My wewnatrz zastapilismy lane gotowymi, ale w scianach zewnetrznycb czekaja na zalanie :)

  • Logo

    Sobota, 17 czerwca 2017, 16:23:40

    Lidia M. Jaki będzie strop

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Sobota, 10 czerwca 2017, 23:00:32

monikazg

Juz niedlugo przed nami ważny etap budowy - strop -  zaprojektowano go u nas w  technologii  tradycyjnej  jako  monolityczną  płytę  żelbetową. Wiele znajomycn pyta dlaczego monolityczny. Tak ze juz sama zaczynam sie zastanawiac czy to dobra decyzja...  
zobacz wpis
  • Logo

    Sobota, 17 czerwca 2017, 20:18:03

    aneczka Grunt by strop był poprawnie zaprojektowany i wykonany. Monika nie masz się co zastanawiać.

  • Logo

    Niedziela, 18 czerwca 2017, 15:47:56

    energetyczna Czy macie wybranego wykonawcę do dachu słyszałam że nie każdy wykonawca podejmie się dachu płaskiego a ci dobrzy mają długie terminy i wygórowane ceny

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Sobota, 10 czerwca 2017, 09:49:30

monikazg

Niektore slupy wczoraj zastaly odrazu zaszalowane, reszta w poniedzialek. Takie ładne mury a juz podziurawione...zeby zaszalowac slupy... Czy to konieczne? Nie mozna bylo zrobic tego w inny sposob ;(
zobacz wpis
  • Logo

    Sobota, 10 czerwca 2017, 11:08:19

    justynamichalczak U nas podobnie szalowali. Innego posobu nie ma, a ścianom nic się nie stanie :)

  • Logo

    6 godzin temu

    energetyczna Tak wszyscy wykonawcy robia

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Piątek, 9 czerwca 2017, 12:09:49

monikazg

Dzis dopoludnia rozpoczeto zbrojenie rdzeni. Wykonawcy formują strzemiona i drutem wiązałkowym przywiązują je do prętów podłuznych. Nastepnie tak powstale zbrojenie łączą ze starterami wychodzącymi z fundamemtow. 
zobacz wpis
  • Logo

    Piątek, 9 czerwca 2017, 22:05:41

    justynamichalczak Widzę że wzmocnienia się robią. Jeszcze zaszalować i beton.

  • Logo

    Sobota, 10 czerwca 2017, 11:26:45

    przemek.mdark powodzonka przy zalewane u!

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Czwartek, 8 czerwca 2017, 23:29:33

monikazg

Dzis przywieziono rowniez kominy Schiedel. Jednak musimy zamienic trojnik poniewaz przyszesl troszke uszczerbany z dwoch stron, w dodatku w srodku mial jakies dziwne slady. Czekamy jutro na wymiane tej czesci...
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 11 czerwca 2017, 23:06:43

    monikazg Ale chodzi Ci o komin ceramiczny prefabrykowany czy poprostu murowany z cegly?

  • Logo

    Poniedziałek, 12 czerwca 2017, 12:24:06

    michalgoryczka12 Mam na myśli prefabrykowany, przy tradycyjnych pojawia się różnica temperatur i woda się skrapla - w ten sposób u naszych rodziców na ścianie powstają czarne wykwity spływającej sadzy...

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (5)
 

Czwartek, 8 czerwca 2017, 23:19:50

monikazg

Dzisiaj wmurowano rowniez nadproza nad 2 drzwiami wewnetrznych. Troche nie podobaja mi sie te nadproza... są bardzo powyginane, nierówne... Musze sie kogos doradzic w ich sprawie... jeszcze mamy w planach 3 takie nadproza wewnetrzne ale musze sie upewnic czy to jest dobrze zrobione... Wprawdzie wszystkie nadproza byly u nas zaprojektowane jako monolotyczne ale zdecydowalam sie zamienic wewnetrzne na prefabrykowane....  Ciężko byloby chyba zamowic na budowe tak małą ilosc betonu... Tylko tak sie zastanawiam, bo zaprojektowane mialy przekroj 25x25 a te są o polowe nizsze... czy to wystarczy?
zobacz wpis
  • Logo

    Piątek, 9 czerwca 2017, 22:13:27

    justynamichalczak Może kierownika budowy zapytajcie czy z tym wszystko ok.

  • Logo

    7 godzin temu

    Lidia M. Jest dobrze nie będzie widoczne po zatynkowaniu

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (5)
 

Czwartek, 8 czerwca 2017, 23:13:31

monikazg

Dzien czwarty murowania. Mury praktycznie gotowe. Na jutro zostalo tylko domurowanie ostatniej warstwy pustakow, dopasowujac wysokosc scian do wiencow, oraz belek. A belek jest cała masa i w dodatku mają przeróżne wysokosci.... Nastepnie jeszcze rdzenie, ktorych jest rowniez niemalo... A na koniec nadproza, belki i wience... wylewane razem ze stropem... Troszke to jeszcze potrwa zanim parter bedzie gotowy... :) 
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 11 czerwca 2017, 19:38:39

    michalgoryczka12 Oj a na początku wydaje się, że wymurowanie ścian to prawie koniec prac nad parterem...

  • Logo

    Poniedziałek, 12 czerwca 2017, 09:19:24

    justynamichalczak Dostawca pustaków zabiera pozostałość jak Wam coś zostanie po wybudowaniu?

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (6)
 

Czwartek, 8 czerwca 2017, 07:06:06

monikazg

Pojawil sie kolejny problem. Wymurowalismy 11 pustakow i brakuje 22cm do osiagniecia zaprojektowanej wysokosci scian. Teraz nie wiem czy murowac jeszcze jeden pustak i wszystko podniesc konsekwentnie o 2cm, czy zostawic 11 pustakow i wylac jakos te 22cm dodatkowo razem z wiencem? U nas jest o tyle skomplikowane ze stropy są na dwoch roznych wysokosciach, zeby mozna bylo zrobic dach nad czescia parteru.
zobacz wpis
  • Logo

    Czwartek, 8 czerwca 2017, 22:58:06

    monikazg Mamy dach plaski :)

  • Logo

    Sobota, 10 czerwca 2017, 21:47:28

    daniel.strzelecki monikazg - pomysł obniżenia wieńca jest super. Na pewno nie robiłbym wieńca większego o 22cm, bo beton ma dużo gorsze parametry cieplne niż pustak.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (5)
 

Środa, 7 czerwca 2017, 23:23:56

monikazg

Dzis trzeci dzien murowania. Mury szybko pną sie do gory. Na czesci juz na wysokosc 11 pustakow. Pogoda jak narazie nam sprzyja wiec mysle ze do konca tygodnia wymurujemy caly parter. Niestety calkowity efekt bedzie dopiero widoczny po zalaniu betonem gdyz nasz domek bedzie dosc mocno "zabetonowany"...  Duża liczba słupów, belek, nadproza siegające az do poziomu wienca... 
zobacz wpis
  • Logo

    Czwartek, 8 czerwca 2017, 21:22:05

    linardówka Super zaczyna domek wyglądać życzymy słonecznej pogody

  • Logo

    Czwartek, 8 czerwca 2017, 22:59:54

    monikazg My akurat mamy Profi a nie Dryfix ale tez szybciutko idzie... :)

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (5)
 

Środa, 7 czerwca 2017, 04:38:19

monikazg

Taraz juz dokladnie widac jak bedzie zlokalizowane nasze jacuzzi, przysloniete delikatnie z jednej strony scianką. 
zobacz wpis
  • Logo

    Sobota, 17 czerwca 2017, 20:48:26

    aneczka Nie chce straszyć, ale na pewno TROCHĘ będzie kosztować.

  • Logo

    Piątek, 23 czerwca 2017, 14:29:44

    Lidia M. radzę wybrać dobrego znanego producenta ,nie pchać się w żadną chinszczyznę

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (6)
 

Środa, 7 czerwca 2017, 04:22:02

monikazg

Dzisiaj popoludniu przyjechalam na budowe  i bardzo sie zdziwilam ze tak szybko mury idą w gore. Wczoraj wymurowali na jedną wysokosc  pustaka a dzisiaj kolejne pięć. Wczoraj szlo troszke wolniej gdyz pierwsza warstwe trzeba bylo dokladnie wypozionowac, ale dzisiaj juz poszlo gladko. Oczywiscie jest to zasługa systemu budowy scian ktory wybralismy a mianowicie Porotherm Profi. System ten dzieki nowoczesnym, szlifowanym pustakom ceramicznym i dołączonej do nich specjalnej cienkowarstwowej zaprawie, znacznie przysapiesza prace budowlan,  a zarazem poprawia parametry termoizolacyjne scian.
zobacz wpis
  • Logo

    Środa, 7 czerwca 2017, 09:18:14

    justynamichalczak Już tak cieszy jak się widzi postępy.

  • Logo

    Niedziela, 11 czerwca 2017, 19:37:12

    michalgoryczka12 Świetnie :) nie dość że dobra jakość, to oszczędzamy na roboczogodzinach ekipy :)

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Wtorek, 6 czerwca 2017, 23:26:06

monikazg

A tak mniej wiecej bedzie wygladal nasz budynek gospodarczy... Chodzilo o to zeby swoim wyglądem pasowal do domu. 
zobacz wpis
  • Logo

    Czwartek, 15 czerwca 2017, 12:21:32

    aneczka Zdecydowanie będzie pasował do budynku!

  • Logo

    6 godzin temu

    energetyczna Ciekawy projekt jakie pokrycie dachowe planujesz

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Wtorek, 6 czerwca 2017, 19:14:19

monikazg

Korzystając z okazji ze jest w moarę sucho, dowiezlismy dzis pustaki POROTHERM do budowy budynku gospodarczego. Nie utwardzalismy drogi do budynku gospodarczego poniewaz znajduje sie on jakies 70m od domu. Dlatego tez jest ciezko z dojazdem. Na szczescie udalo sie dojechac.
zobacz wpis
  • Logo

    Wtorek, 6 czerwca 2017, 22:35:14

    justynamichalczak Miałam pytać wcześniej czy duże to pomieszczenie gospodarcze? U nas robimy piwnice, bo mała działka. Tu po odległości budynku gospodaczego od domu to wnioskuje, że jest troche arów :)

  • Logo

    Wtorek, 6 czerwca 2017, 23:23:22

    monikazg Budynek gospodarczy jeat nie duzy - 16,4m2. Natomiast dzialka jest spora 27ar. 30m/90m

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (3)
 

Wtorek, 6 czerwca 2017, 04:32:48

monikazg

Czym wypelnialiscie pustke pod oknem balkonowym? Podmurowywaliscie czy dawaliscie specjalne profile, poszerzenia okien? Wykonawca powiedzial ze moze nam podmurowac. Tylko zastanawiam sie na jaką wysokosc? Do poziomu wylewki? Ile zostawic na wykonczenie? 2cm wystarczy? 
zobacz wpis
  • Logo

    Poniedziałek, 12 czerwca 2017, 09:12:20

    justynamichalczak Sąsiad robił na profilach montazowych.

  • Logo

    Niedziela, 18 czerwca 2017, 16:25:20

    Lidia M. Czy będziesz montować okna przed zimą i na jakie okna się nastawiasz czy dawała już komuś do wyceny z tego co pamiętasz masz ich dużo i duże okna

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Wtorek, 6 czerwca 2017, 04:17:41

monikazg

Podczas murowania, korzystając z mozliwosci jaką dał nam konstruktor, zdecydowalismy sie powiekszyc okno w salonie z 2,40 na 4m. Mysle ze bedzie to korzystne rozwiązanie  dla naszego salonu. Salon bedzie jasniejszy i pewnie troszke sie wizualnie powiekszy...
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 11 czerwca 2017, 19:34:11

    michalgoryczka12 My zaprojektowaliśmy okno w salonie o szerokości 5 m :) chcemy osiągnąć efekt, o którym piszesz :)

  • Logo

    Poniedziałek, 12 czerwca 2017, 09:02:11

    justynamichalczak U nas mamy mały domek. W projekcie też będziemy zmieniać wielkość okna w salonie, a raczej z tradycyjnego okna bedziemy robić duże balkonowe okno.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Wtorek, 6 czerwca 2017, 04:11:57

monikazg

Wczoraj rozpoczeło sie murowanie scian. Na wiencu, pomalowanym jeszcze kiedys dysperbitem, rozłoźono jeszcze pape. Na tak przygotowanym podłożu rozpoczęto poziomowanie pierwszej warstwy pustakow. Przez caly dzien wymurowano tylko jedna warstwe pustakow.  Ale juz ładnie widac rozklad pomieszczen oraz usytuowanie okien i drzwi... Powolutku zaczyna sie robic ciekawie :)
zobacz wpis
  • Logo

    Wtorek, 6 czerwca 2017, 22:32:13

    justynamichalczak Czemu tylko jedną warstwe? Jakoś ciężko szło z budową?

  • Logo

    Środa, 7 czerwca 2017, 07:48:31

    monikazg Dom jest niemaly, w dodatku wszystkie praktycznie okna ida od poziomu zero wiec bylo mnóstwo docinek. A pierwsza warstwe przy tym systemie trzeba dokladnie wypoziomowac...

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Sobota, 3 czerwca 2017, 13:37:05

monikazg

Dzisiaj podlewanie betonu pod budynek gospodarczy. Naszczescie mam małych pomocników ktorym bardzo podoba sie to zadanie. 
zobacz wpis
  • Logo

    Sobota, 3 czerwca 2017, 19:49:04

    daniel.strzelecki Super, że angażujecie dzieci do takich prac - będą w przyszłości lepiej pamiętać budowę i będą bardziej związani z tym domem. Sam pamiętam jak byłem w podobnym wieku i rodzice budowali :-)

  • Logo

    Niedziela, 4 czerwca 2017, 20:55:31

    AniaF Z taka ekipą budowa to przyjemność:)

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Sobota, 3 czerwca 2017, 13:24:09

monikazg

Pierwsza partia pustkow POROTHERM PROFI 25 zostala dowieziona na miejsce budowy. Juz wktotce ruszamy z murowaniem... Nie moge sie doczekac :)
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 18 czerwca 2017, 16:30:23

    Lidia M. Z tego co wiem producent sam nie sprzedaje tylko przez dilerów jeżeli nie mają na składzie to szybko sprowadzają kwestia transportu

  • Logo

    Niedziela, 18 czerwca 2017, 16:30:23

    Lidia M. Z tego co wiem producent sam nie sprzedaje tylko przez dilerów jeżeli nie mają na składzie to szybko sprowadzają kwestia transportu

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (6)
 

Piątek, 2 czerwca 2017, 21:59:19

monikazg

Dziś zakonczylismy stan zerowy budynku gospodarczego. Wczoraj naniesiony zostal na sciany dysperbit. Dzisiaj ściany oblozone zostaly z zewnatrz XPS, zabezpieczone folią kubekową i obsypane. Nastepnie zalany zostal podklad betonowy z betonu B20 - 2m3. 
zobacz wpis
  • Logo

    Sobota, 3 czerwca 2017, 17:26:35

    justynamichalczak To garaż czy w bryle budynku macie garaz?\

  • Logo

    Sobota, 3 czerwca 2017, 21:14:05

    monikazg Garaz mamy w bryle budynku. To jest taki budynek gospodarczy na koncu dzialki. Na kosiarke, traktorek, sprzet ogrodniczy... jakis maly warsztacik...

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (3)
 

Wtorek, 30 maja 2017, 13:40:31

monikazg

Wlasnie przegladam zdjecia ktore zrobilam na budowie. I o ile na miejscu wydawoalo mi sie ze nie ma pekniec czy rys to teraz na zdjeciach zauwazylam chyba nie małą ryse akurat na tarasie... i zastanawiam czy cos sie z tym robi? Czy to  moze zaszkodzic...
zobacz wpis
  • Logo

    Sobota, 3 czerwca 2017, 08:50:42

    energetyczna Wydaje mi się że wszystko jest w porządku a takie pęknięcia to rzecz normalna

  • Logo

    Sobota, 3 czerwca 2017, 12:33:48

    monikazg Sprawdzilam na budowie. To jednak nie pekniecie a nawet nie rysa... tylko od wyrownywania.... uff

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (5)
 

Wtorek, 30 maja 2017, 13:11:37

monikazg

Wreszcie po 3 tygodniach pojawilam sie na budowie (wyjazd z dziecmi nad morze). Wiec moge osobiscie zobaczyc efekty wylanego chudziaka... (do tej pory widzialam je tylko na zdjeciach). Ładnie to wszystko wygląda. Zastanawiam sie jedynie dlaczego w czesci salonu jest troche ciemniejszy beton... moze siatka byla wyzej ulozona w tym miejscu...??? Nie mam pojecia dlaczego tak to wyglada... Ale ogolnie jestem zadowolona... nie ma za duzo rys... miejscami delikatnie sie zluszczylo na powierzchni ale bardzo delikatnie...  No i jeszcze jakis ptaszek wybral sie na spacerek po naszym swiezo wylanym tarasie :) Chyba jest ok... tak mi sie przynajmniej wydaje :) W połowie czerwca mam nadzieje ze ruszymy z murowaniem... Nie budujemy za szybko poniewaz nie spieszy sie nam. Wiec ze wzgledu na moj wyjazd zrobilismy miesiac przerwy... a i pewnie tez lepiej dla fundamentow ze troche odstaly... 
zobacz wpis
  • Logo

    Środa, 31 maja 2017, 06:01:23

    monikazg Niestety wyjazd mialam zaplanowany duzo wczesniej, a ze wzgledu na pogode nie zdazyli zakonczyc prac przed moim wyjazdem. Ale zostalo im tylko rozlozyc siatke i zalac betonem. No i mąż zostal na miejscu... co prawda mąż nie bardzo sie na tym wszystkim zna no i nie ma czasu zeby jezdzic na budowe, ale te 2dni to bylo jego zadanie :)

  • Logo

    Niedziela, 4 czerwca 2017, 23:08:41

    justynamichalczak Zgadzam się z Danielem, kontrola podstawą zaufania :)

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (5)
 

Niedziela, 21 maja 2017, 08:36:29

monikazg

A jak w Waszych domach przeprowadzaliscie piony kanalizacji? Czy przy murowaniu murow zostawialiscie specjalne otwory na przepuszczenie pionow, czy pozniej instalator wykuwal bruzdy w murach czy prowadzicie na wierzchu i obudujecie plytami kart-gips?
zobacz wpis
  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 07:23:01

    justynamichalczak Wydaje mi się się że łatwiej od razu zamontować pion.

  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 15:20:20

    Przemek w wieńcu zrób przepust ze wzgledu na zbrojenie a w ściane sobie sami wykują

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (10)
 

Czwartek, 18 maja 2017, 09:08:48

monikazg

Wczoraj, przy okazji zalewania ścian fundamentowych budynku gospodarczego zalana została również podłowa pod jacuzzi.
zobacz wpis
  • Logo

    Sobota, 3 czerwca 2017, 13:41:11

    monikazg Mysle ze tą rure skrocimy zeby spelniala swoje zadanie. Ale to juz zadanie instalatora...

  • Logo

    Sobota, 3 czerwca 2017, 16:47:51

    przemek.mdark no raczej ..

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (13)
 

Czwartek, 18 maja 2017, 09:07:14

monikazg

Sciany fundamentowe pod budynek gospodarczy zalane.
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 08:13:51

    tomek A to tak w sam raz. My tez zastanawialismy sie nad podobnym, ale w koncu stanelo tylko na pomieszczeniu gospodarczym w domu.

  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 20:08:51

    aneczka U nas również podobnie. Mamy wydzieloną część garażu z bezpośrednim wejściem do ogrodu. U nas sie sprawdza.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Środa, 10 maja 2017, 10:21:12

monikazg

Czy Wasz podkład betonowy tez tak wyglądał? Byl taki nierówny? Pomarszczony? Czy to jest normalne? 
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 20:37:36

    p.fura Jest ok.

  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 07:24:11

    justynamichalczak Wydaje mi że to nie problem, bo pożniej i tak idzie wylewka. Gorzej jak pęka.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (8)
 

Środa, 10 maja 2017, 08:17:32

monikazg

No i doczekalismy sie... wczoraj pogoda wreszcie ładnie sie zapowiadala... Przyjechalo zamówione 16m3 betonu B20 na podklad betonowy oraz 9m3 beronu B25 na płyte tarasu. No i zalaliśmy. Stan zerowy domu zakonczony. Ale mam troche obawy bo skonczylismy zalewac o 11:30 a po kilku godzinach od zalania betonem popadal deszcz i popoludniu zebrało się troche wody na podkładzie betonowym... w dodatku nad ranem temperatura spadła do -2... nie wiem czy to nie zaszkodzi, czy beton nie popęka, nie złuszczy się...
zobacz wpis
  • Logo

    Środa, 10 maja 2017, 14:04:06

    monikazg Mam nadzieje ze mu to nie zaszkodzilo :)

  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 08:11:30

    tomek Na tych zdjeciach wszystko wyglada pięknie. Na pewno nic mu nie bedzie.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (3)
 

Środa, 10 maja 2017, 08:13:25

monikazg

W poniedzialek zazbrojony zostal tez taras, oczekuje na poprawe pogody zeby go mozna bylo zalac...
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 20:33:10

    aneczka Trzeba uzbroić sie w cierpliwość ... niestety

  • Logo

    Niedziela, 4 czerwca 2017, 22:57:39

    justynamichalczak Pogoda dużo może popsuć na budowie. My mamy pod górkę do naszej działki i nie spodziewaliśmy się, że będą aż takie duże problemy z wjazdem dużych aut jak popada.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Wtorek, 9 maja 2017, 18:42:54

monikazg

Piasek jeszcze raz zostal zageszczony z wierzchu. Siatki zbrojeniowe pod podklad betonowy rozłożone zostały wczoraj, jednak ze wzgledu na niepewną pogode i spodziewane opady deszczu zalewanie przenieslismy na dzisiaj.
zobacz wpis
  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 11:55:56

    monikazg Na pietrze mamy 2 lazienki i pralnie. Jedna lazienka jest nad tą na parterze. Ale druga lazienka jest w zupelnie innym miejscu. W dodatku wc i wanne oddziela wysokie okno... takze niestety kilka tych pionow idzie... Nie wszystkie te wyjscia są wyjsciami do pionow na pietro... niektore zostają oczywiscie w parterze...

  • Logo

    Środa, 14 czerwca 2017, 23:11:52

    justynamichalczak Pralnia na górze? Czy to dobre rozwiązanie. Ja robie na parterze pralnie. Wydaje mi się, że tak najbardziej praktycznie będzie.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (5)
 

Poniedziałek, 8 maja 2017, 07:38:58

monikazg

Zastanawiamy sie nad wyborem systemow kominowych. Wahamy sie miedzy Schiedel a CJ blok. Czy jest sens płacic wiecej za Schiedel? Jakie systemy Wy wybraliscie?
zobacz wpis
  • Logo

    Poniedziałek, 29 maja 2017, 10:28:01

    m.rozner Jestem za Schiedlem. Drogi ale godny polecenia.

  • Logo

    Niedziela, 4 czerwca 2017, 22:58:13

    justynamichalczak U nas też planowany Schiedel

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (6)
 

Sobota, 6 maja 2017, 07:36:22

monikazg

Równoczesnie wykonywany jest taras z tyłu domu. Na podsypce ułożono dwie warstwy grubej folii budowlanej, Na folii rozłożono 5cm XPS. Na tak przygotowanym podłożu trwa montaż zbrojenia płyty tarasu.
zobacz wpis
Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (5)
 

Sobota, 6 maja 2017, 07:19:02

monikazg

Zanim wykonamy podłoge na gruncie, w zagęszczonej podsypce piaskowej zostały ułożone ze spadkiem rury kanalizacyjne. Rury doprowadzo do zaplanowanych wcześniej urządzeń sanitarnych i sprzętów zarówno w kuchni, jak i łazienkach a także do pionów na piętrze. Całosc zasypano i zagęszczono.. Teraz juz nic nie stoi na przeszkodzie zeby wykonac podklad betonowy... 
zobacz wpis
Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Piątek, 28 kwietnia 2017, 23:24:07

monikazg

Jaki beton dawaliście na chudziaka (podklad betonowy)? B10 czy moze B15? Mój wykonawca radzi B20 - nie wiem czy jest sens...
zobacz wpis
  • Logo

    Sobota, 10 czerwca 2017, 11:27:27

    przemek.mdark b25 c16 cały czas bez zmian

  • Logo

    Sobota, 10 czerwca 2017, 16:44:30

    przemek.mdark nie nie ma ale fundament to podstawa domu... więc ja dałem b25

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (17)
 

Piątek, 28 kwietnia 2017, 20:57:14

monikazg

Przyjechały tez siatki zbrojeniowe pod podklad betonowy, ale niestety muszą jeszcze z tydzień poczekac ze względu na opóźnione wylewanie podkładu... A Wy dawaliście siatki pod podkład betonowy???
zobacz wpis
  • Logo

    Sobota, 29 kwietnia 2017, 08:49:30

    Marjósz Co do wylewki to spodkac em się z opinią ze od siatki przecierać się rury ogrzewania podłogowego i niektórzy producenci rur cofaja gwarancję w przypadku zastosowania siatki... jak niemasz ogrzewania podłogowego to spoko... chyba ze mnie wykonawca robił w konia ale słyszałem to od dwuch nie znających się ludzi...

  • Logo

    Czwartek, 25 maja 2017, 23:06:20

    przemek.mdark muszę kupić siatkę 8 ....znów wydatek ...

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (7)
 

Piątek, 28 kwietnia 2017, 20:54:55

monikazg

Chłopcy przyjechali dzis na budowe i ciężko opisac ich radosc jak zobaczyli że Panowie zamiast domu wybudowali im kilka wielkich piaskownic :)
zobacz wpis
Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (6)
 

Piątek, 28 kwietnia 2017, 20:43:30

monikazg

Dzis zakończyliśmy zasypywanie pospółką przestrzeni między ścianami fundamentowymi. Piach był ubijany warstwami. Nie obyło sie bez nerwów - wykonawca chciał żeby instalator wcześniej ułożył rury. Instalator znowu nie podjął się układania, gdyż czekał aż będzie miał ładnie wyrównany i zagęszczony piasek i dopiero wejdzie, wykopie sobie pod rury i podobno zagęści dokładnie warstwami... Niestety znów nam się wszystko przez to opóźni... Czekamy do czwartku na instalatora... A u Was jaka była kolejnosc? Najpierw zasypywanie, najpierw ukladanie rur kanalizacyjnych czy obie xzynnosci rownoczesnie?
zobacz wpis
  • Logo

    Poniedziałek, 8 maja 2017, 05:41:01

    tomek U nas podobny problem - wykonawca zażyczyl sobie zeby kanalizacja byla gotowa przed izolowaniem scian fundamentowych, zeby mogl dobrze zaizolowac, a pozniej nie musial czekac. Ale instalator sie uparl ze musi miec zageszczony piasek wczesniej. Ledwo go uprosilismy zeby nam zrobil przynajmniej przejscia przez sciany przed instalacja...

  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 20:42:33

    Lidia M. Wychodzi na to że najlepiej jak wykonawca ma swojego instalatora wtedy nie trzeba się o nic martwić...

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Piątek, 28 kwietnia 2017, 07:41:33

monikazg

Trzeci etap zabezpieczenia zewnętrznych ścian fundamentowych zakończony - obłożenie ich zewnętrznej powierzchni folią kubełkową i zasypanie od zewnąrz. Rozpoczęto także zasypywanie fundamentów w środku. Jadnak z uwagi na to że bylo dość mokro samochody nie mogły wysypywać piachu bezpośrednio w miejsca docelowe - musiala to robic koparka, wiec troche to trwa... Pospółka oczywiscie zagęszczana warstwami. Skoczek pracuje caly czas. 
zobacz wpis
  • Logo

    Piątek, 28 kwietnia 2017, 12:08:39

    Ika i Karol ładnie to już wygląda.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Środa, 26 kwietnia 2017, 20:55:03

monikazg

Dziś drugi etap zabezpieczania ścian fundamentowych czyli przyklejenie wodoodpornych płyt izolacyjnych do zewnętrznych ścian. Użyliśmy do tego celu polistyren ekstrudowany (XPS) grubości 12cm oraz specjalnego kleju do XPS.


zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 20:38:11

    Lidia M. XPS na specjalnym kleju bez kołków.

  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 07:17:53

    justynamichalczak My również planujemy ocieplac XPS tym bardziej ze mamy piwnice. Na izolacji się nie oszczędza :)

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (6)
 

Wtorek, 25 kwietnia 2017, 18:55:08

monikazg

Dzis rozpoczęliśmy zabezpieczanie ścian fundamentowych. Pierwszy etap to zabezpieczenie fundamentów przed zewnętrznym wpływem wilgoci przez naniesienie na pionowe ściany płynnej hydroizolacji.
Ściany fundamentowe zostały na początku zagruntowane rozcieńczonym IZOHAN DYSPERBIT, w proporcji 1:1 z wodą.

Dokładnie wymieszany preparat nałożony został na powierzchnie ścian.

Na  wcześniej zagruntowane  podłoże naniesiony został  DYSPERBIT  bez  rozcieńczania. Ściany zewnętrzne pomalowane zostały trzykrotnie, natomiast wewnętrzne dwukrotnie.
zobacz wpis
  • Logo

    Poniedziałek, 29 maja 2017, 10:31:09

    m.rozner My tez zastosowalismy Dysperbit, polecil nam znajomy.

  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 07:19:30

    justynamichalczak Każdy dobry kierownik budowy powie zeby trzy razy malować dyperbitem. Jak ekipa budowlana powie ze raz wystarczy to nie słuchać.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Wtorek, 25 kwietnia 2017, 18:37:12

monikazg

Wczoraj instalator zrobil przepusty dla rur kanalizacyjnych. Na budowe przyjechal takze elektryk, ktory przepuscil rury arota 40 i 50mm oraz ulozyl bednarke dookola domu. Rury Arota ułozone w celu przeprowadzenia prądu do budynku, a takze wyprowadzenia prądu z przodu do domofonu, bramy przesuwnej, oświetlenia, doprowadzenia internetu. A takze wyprowadzenia prądu z tyłu domu do jacuzzi, oswietlenia ogrodu i przeprowadzenia prądu do budynku gospodarczego.Koszt elektryka: 1. Bednarka - 5.50zl/metr2. Rura arot fi 40 fi 50 - 4.50zl/metr3. Spawanie , ocynk, dyble 100zl4. Robocizna - 30pln/1h x 2osobyCalkowity koszt robót wykonanych przez elektryka na tym etapie to 1750zl.
zobacz wpis
  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 07:15:28

    justynamichalczak Nam ekipa budowlana robiła przepusty kanalizacyjne.

  • Logo

    Środa, 14 czerwca 2017, 23:13:37

    justynamichalczak Mam jeszcze jedno pytanie. Do czego tak dużo kabli jest puszczone?

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (7)
 

Poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 21:23:29

monikazg

My dopiero zaczynamy ale juz momentami mam dosc. Codziennie cos jest nie tak... jak nie jedna ekipa, to druga... dzis elektryk przebijal sie przez sciany fundamentowe i oczywiscie nie mogl zrobic wejscia prądu do domu zgodnie z projektem zagospodarowania tylko jak zawsze na opak - przez inną zupelnie sciane... Skrzynkę rozdzielczą planuje i wyprowadza kable pod nią w innym pomieszczeniu niż zaprojektowano. Kurcze nie rozumiem tego. Dajesz gosciowi projekt. A on robi po swojemu...juz nie mówiąc o tym że nie raczy nawet Cie spytac czy zgadzasz sie na takie zmiany... 
zobacz wpis
  • Logo

    Wtorek, 25 kwietnia 2017, 09:36:15

    Lidia M. Pani Moniko trzeba się przyzwyczaić do takich sytuacji ,zwracać uwagę wykonawcy i żądać poprawienia wykonanych prac.Życzę więcej spokoju i optymizmu

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 20:40:01

monikazg

Niestety przez niedopatrzenie zapomnielismy o uziemieniu ław fundamentowych, dlatego musieliśmy ułozyc bednarke dookoła budynku przed zasypaniem fundamentow... A Wy robiliscie uziemienie fundamentow przed wylaniem ławy?
zobacz wpis
  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 12:00:11

    monikazg My niestety zupelnie nieswiadomie przeoczylismy ten etap... wiec musiwlismy dac dookola...

  • Logo

    Środa, 14 czerwca 2017, 23:15:17

    justynamichalczak Nam elektryk powiedział, że jedno i drugie rozwiązanie nie różnią się od siebie, tyle że łatwiej od razu do zbrojenia fundamentów podłączyć.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (5)
 

Sobota, 22 kwietnia 2017, 16:51:58

monikazg

Okna zakładać po czy przed tynkami? My planowaliśmy do końca roku wybudowac stan surowy i zamknąć przed zimą zanim zrobimy tynki wewnętrzne. Ale troche poczytałam i teraz już sama nie wiem... Podobno lepiej po tynkach i po wylewkach bo ze przy tych pracach niszczą sie okna? Jeśli na zimę zostawic bez okien to zabijac otwory deskami? Jakie jest Wasze zdanie?
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 23 kwietnia 2017, 22:28:03

    aneczka Jak by miały być drewniane to lepiej po tynkach. A tak to bez obaw! My tak robiliśmy

  • Logo

    Poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 22:22:10

    p.fura Ja bym zrobił przed, dlatego, że tynkarze obrabiają od razu szpalety, które tak, czy siak będą musiały być obrobione.

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (8)
 

Piątek, 21 kwietnia 2017, 17:54:55

monikazg

A to jest wizualizacja projektu naszego domu.
zobacz wpis
Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (21)
 

Piątek, 21 kwietnia 2017, 01:16:28

monikazg

Jak widać wieniec na ścianach fundamentowych domu został rozszalowany. Boczne powierzchnie wieńca gładziutkie. Od góry są niewielkie pęknięcia skurczowe w miejscu strzemion, ale całość wygląda bardzo solidnie. 
zobacz wpis
  • Logo

    Piątek, 21 kwietnia 2017, 13:41:20

    tomek Zgadzam sie, prosimy o jakąś wizualizację. Ciekawi mnie jak będzie wyglądał ten domem. Niemały zresztą.

  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 07:07:54

    justynamichalczak Duży budynek będzie? Jaka powierzchnia. Na zdjęciu wygląda to pokaźnie

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Piątek, 21 kwietnia 2017, 01:08:52

monikazg

Ściany fundamentowe tarasu z wnęką na jacuzzi również wypełnione betonem. Tym razem pozostawione bez wieńca gdyż czekają do wylania płyty tarasu.
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 22:03:57

    monikazg Z tylu domu jest wylany taras, ale nie bedziemy ukladac plytek. Zdecydowalismy sie na drewno... Natomiast z przodu zrezygnowalismy z wylewania decydując sie na kostke

  • Logo

    Środa, 24 maja 2017, 15:18:59

    rozner.monika Piekna okolica, bede sledzic te budowe aby moc podziwiac efekt koncowy

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Piątek, 21 kwietnia 2017, 01:01:21

monikazg

Ściany fundamentowe pod ozdobne gazony przed wejściem do domu wymurowane i zalane betonem. 
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 4 czerwca 2017, 23:11:10

    justynamichalczak Ciekawy pomysł z tymi gazonami (nazwę pierwszy raz przeczytałam na Twoim dzienniku)

  • Logo

    Środa, 14 czerwca 2017, 23:16:11

    justynamichalczak Jakie wymiary mają te gazony? Na zdjęciu wygląda jakby to miało jakie 3X1,5 metra

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (8)
 

Sobota, 15 kwietnia 2017, 08:33:15

monikazg

Juz przy fundamemtach przygotowania do umiejscowienia jacuzzi ogrodowego w tarasie. Ktoś może umieszczał takie jacuzzi w tarasie? Jeśli tak to czekam na jakieś wskazówki żeby czegoś nie przegapić.
zobacz wpis
  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 07:06:18

    justynamichalczak Widzę, że bardzo ambitny projekt realizujecie :)

  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 12:02:56

    monikazg Zobaczymy jak to wyjdzie w rzeczywistosci... :)

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (15)
 

Wtorek, 11 kwietnia 2017, 21:06:53

monikazg

Czym izolowaliście ściany fundamentowe? Dysperbit? Czy jakis inny środek? Co jest lepsze?
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 20:19:52

    Lidia M. Dysperbit zdecydowanie wystarczy. Ważne żeby ściany były suche przed pomalowaniem...

  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 07:06:44

    justynamichalczak Sciany fundamentowe dysperbit

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (7)
 

Wtorek, 11 kwietnia 2017, 14:22:06

monikazg

11.04.2017 Czekamy na instalatora żeby doprowadzic instalacje przed wylaniem betonu...
zobacz wpis
Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Wtorek, 11 kwietnia 2017, 14:21:09

monikazg

08.04.2017. Narazie przerwa. Podlewanie... podlewanie...podlewanie...
zobacz wpis
  • Logo

    Wtorek, 11 kwietnia 2017, 22:04:35

    arek.es Ale co podlewacie??

  • Logo

    Wtorek, 11 kwietnia 2017, 22:13:22

    monikazg Wieniec nad ścianą fundamentową :) :)

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Wtorek, 11 kwietnia 2017, 14:20:31

monikazg

07.04.2017 Zalewamy ściany fundamentowe i wieniec. Przyjeżdżają kolejne gruszki dowożąc następne 20m3 betonu i zalewając puste przestrzenie w pustakach szalunkowych oraz wypełniając przygotowane wczesniej deskowanie. 
zobacz wpis
  • Logo

    Sobota, 15 kwietnia 2017, 10:29:58

    tomek Napewno bezpieczniej go wykonac.

  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 20:16:55

    Lidia M. Przy tak dużej ilości słupów wieniec pewnie konieczny...

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (10)
 

Wtorek, 11 kwietnia 2017, 14:18:15

monikazg

06.04.2017 Dzisiaj przydadzą się deski. Wykonawca przystępuje do szalowania wieńca na pustakach szalunkowych.
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 20:14:41

    Lidia M. Dużo desek potrzebowaliscie żeby odeskowac ten wieniec?

  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 22:06:04

    monikazg 2m3 deski wymiarowej

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
Zobacz wszystkie komentarze (4)
 

Wtorek, 11 kwietnia 2017, 14:14:19

monikazg

05.04.2017
Dzis wykop pod sciany fundamentowe budynku gospodarczego. Wyscielenie całego wykopu folią budowlaną. Zazbrojenie ław i zalanie wykopu. Równolegle wykonanie ław pod gazony przy domu.
zobacz wpis
  • Logo

    Niedziela, 21 maja 2017, 20:11:14

    Lidia M. Budynku gospodarczego nie budujecie przy domu? Widzę że jest on na końcu działki? Myślę że to dobre rozwiązanie... przyda się taki budynek na wszelki sprzęt do ogrodu...

Funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników
 

Wtorek, 11 kwietnia 2017, 14:12:31

monikazg

03.04.2017 
Po kilkudniowej pielęgnacji ław, czyli ich podlewaniu wodą aby beton nie popękał, ruszamy z murowaniem ścian fundamentowych z pustaków szalukowych na zaprawie cementowej. Oczywiście pustaki oddzielamy od ław warstwą izolacji poziomej z papy termozgrzewalnej. Wszystko idzie szybko i bezproblemowo. 
zobacz wpis
  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 12:03:22

    monikazg Calosc odrazu z wiencem...

  • Logo

    Wtorek, 30 maja 2017, 12:04:03

    monikazg Tylko u nas nie ma piwnic wiec mamy tylko 2,5 pustaka...